March 19, 2014

HOTSPOT: THE COFFEE VIRUS AMSTERDAM NOORD



 
NL: Jaren werkte hij in diverse restaurants in Nijmegen, was hij het gezicht en de Bon Vivant van het restaurant. Met Maarten aka Momo had iedereen plezier! Totdat hij vertrok uit Nijmegen. Ik was druk met mijn blog en we verloren elkaar uit het oog.

Een paar weken geleden kwam ik onverwachts op de Facebook pagina van The Coffee Virus Amsterdam terecht. Goh, dat ziet er leuk uit, was de eerste gedachte die door mij hoofd ging. Tot mijn grote verbazing bleek dat Maarten en Floris achter dit concept zaten. Aan het randje van Amsterdam Noord zit de nieuwste hotspot The Coffee Virus gevestigd in het hippe A-Lab gebouw. Van buiten ziet het gebouw er kaal uit, maar binnen worden er zo'n 200 kopjes koffie per dag geschonken. The Coffee Virus is bedoeld als  "kantine" voor mensen die werkzaam zijn in A-Lab en rondom het gebouw. Maar daarnaast strijken steeds meer mensen neer voor een overheerlijk vers gemaakt kopje koffie.

Dinsdag middag waagde ik het een kansje. Ik was in Amsterdam en besloot mijn meeting te plannen bij The Coffee Virus. Eens kijken of ik hem kon verrassen. Van buiten is er niets meer te zien dan een bedrijfspand.  “Is het wel hier?” vraagt mijn afspraak als we aan komen lopen. Ik zie hem drentelend naar het pand kijken. Eerlijk is eerlijk als je in Amsterdam Noord voor een groot bedrijfspand staat verwacht je geen hippe hotspot. Maar alles kan in Amsterdam, daar ben ik de afgelopen jaren wel achter gekomen. Eenmaal binnen komt de geur van koffie ons tegemoet en zien we verschillende mensen aan tafeltjes koffie drinken en lunch nuttigen. Ik zie aan mijn afspraak dat hij ook verbaast is. Dit ziet er echt super goed uit! Maarten komt meteen enthousiast op mij aflopen. Hij is niets veranderd, de vrolijkheid die hij jaren over Nijmegen uitstraalde heeft hij zeker meegenomen naar Amsterdam Noord. Hij nodigt ons uit aan de bar en even ben ik vergeten dat ik met een zakelijke afspraak het pand binnen ben gekomen. Gelukkig reageert mijn afspraak ook uitbundig en hij laat zich zelfs overhalen om een verse basilicum kaneel thee te proberen.  Met passie verteld Maarten over The Coffee Virus en op de achtergrond bakt Floris warme broodjes. Mijn blik dwaalt naar de vuur rode tomaatjes op de bar. "Zien er lekker uit he, die tomaatjes?  Het zijn de beste tomaatjes uit Italië en worden rood geplukt. Ze zijn overheerlijk”.  Ik moet lachen en later als ik een salade bestel weet ik precies wat hij bedoelt. Hij ratelt verder over de munt die rechtstreeks vanuit Marokko via een een gekoelde bus naar Amsterdam Noord wordt gereden en de mango's die met het vliegtuig uit Suriname komen. Ik zie de passie in zijn ogen en daar gaat het om, It’s all about passion! Ondertussen praat ik met mijn afspraak over mijn blog, de merken die hij vertegenwoordigd en de eventuele samenwerkingen. Mijn maag begint te rommelen en ik besluit een salade te bestellen. Mijn salade (die maar zes euro kost) is rijk gevuld met geitenkaas, parmaham, dadels, appelpartjes en de veel beloofden vuur rode tomaatjes. Ik zie mijn afspraak kijken naar de salade. "Wil jij niks eten?" vraag ik hem lachend. Hij schudt zijn hoofd, "Ik heb zo een lunch afspraak buiten de deur, maar om eerlijk te zijn had ik liever hier wat besteld". Ik gniffel en weet zeker dat ik sowieso al een terug komende klant voor The Coffee Virus heb binnen gehaald. Na mijn lunch moet ik natuurlijk snel nog even een foto delen op mijn Facebook page. Ik moet mijn mode vriendjes wel even laten weten hoe trots ik ben op deze Nijmeegse Bon Vivant! Daarna jump ik naar buiten en ren ik naar de pont.  Nog geen vijf minuten later sta ik alweer bij Amsterdam Centraal. Ongelofelijk hoe mensen (en vooral Amsterdammers) denken dat Amsterdam Noord het einde van de wereld kan zijn, terwijl het op steenworp afstand ligt.

Ben je benieuwd? Ga dan zeker een keer een koffie drinken en lunchen bij The Coffee Virus. The Coffee Virus is maandag tot en met vrijdag geopend van 09:00 - 16:00. De prijzen variëren van twee euro voor een verse jus/ koffie/ thee tot vijf euro voor een broodje. Wil je ook online genieten van The Coffee Virus volg ze dan op
Twitter, Facebook en Instagram @TheCoffeeVirus... maar vergeet vooral niet offline een keer langs te gaan. The Coffee Virus is te vinden op Overhoeksplein 2 in Amsterdam.


Follow on Bloglovin
Volg mijn blog met Google+

ENG: A few months ago I started with the hotspot post. This section is about the hotspots in different cities, the restaurants, clubs and bars I like and want to recommend to you. Today I want to tell you more about The Coffee Virus in Amsterdam.

One of my friends from Nijmegen opened a coffee place called The Coffee Virus in Amsterdam. Maarten was always the cheerful note in the restaurant scene of Nijmegen. It was always a pleasure to eat in the restaurants where he worked. Until he left from Nijmegen. I was busy with my blog and we lost sight of each other..

By accident I discovered The Coffee  Virus on social media. Maarten had never shouted from the rooftops that he opened a restaurant with his friend Floris in Amsterdam so I was pleasantly surprised. Last Tuesday I finally found some time to visit The Coffee Virus. I decided to surprise him and when I arrived he was happy to see me. He invited me and my meeting to take place at the bar for some drinks. He told me everything about the lunchroom, the ingredients, the service and the concept. I saw the passion in his eyes and that’s important. It’s all about passion in life! After a while I decided to order a salad filled with goat cheese, Parma ham, dates, apple and tomatoes. The salad was delicious and just for six euro’s. In addition, you can also go for a super food energy bar, toast, soups and many more. everything is healthy and freshly prepared! Just before I left I decided to take a picture with Maarten for Social Media.I had to bring my friends up to date about this cute, lovely and especially unconstrained lunch place in Amsterdam. Altogether I had a wonderful time and you definitely have lunch at The Coffee Virus when you are in the neighbourhood.
Are you curious?  Lunch room The Coffee Virus is located on Overhoeksplein 2 Amsterdam and open from Monday to Friday. Do you want more information about this place follow The Coffee Virus on Instagram @TheCoffeeVirus, Facebook or Twitter

Follow on Bloglovin
Follow this blog with Google+

.

12 comments:

  1. I love salads ans this one looks so good

    Kiss kiss.*Jo
    http://joandcompanystyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Wow! This place looks so nice!

    www.bstylevoyage.blogspot.com
    xx

    ReplyDelete
  3. Jummy, de salade ziet er heerlijk uit!

    ReplyDelete
  4. looks awesome! I need to go there :)

    xxxx
    www.dominiquecandido.com

    ReplyDelete
  5. Mmmmm, hat salad looks wonderful and in love with your cute sweatshirt and that darling puppy!

    xx,
    Kristi

    www.currentlycrushing.com

    ReplyDelete
  6. Looks absolutely delicious!

    ReplyDelete
  7. Dit ziet er echt héérlijk uit! X

    www.laceandpearlsbyroos.com

    ReplyDelete
  8. It looks like a very beautiful and tasty place.
    Thank you for sharing.
    The food just make me hungry :)

    Kind regards, Amy
    ►http://www.diamondoftears.de◄
    MOTHER ● VEGGIE ● HEART ● YOUTUBE

    ReplyDelete
  9. wow die salade ziet er heerlijk uit! dit ga ik onthouden voor als ik weer eens bij mijn zusje -in Amsterdam Noord- op bezoek ga :)

    ReplyDelete

I really appreciate every new comment or follower and always visit your blog back. Thanks!

PS. for questions please send an email to info@ChloeSterk.nl ♥ ♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...